Egy jó brief megkönnyíti mindkét fél munkáját és meggyorsítja a termék elkészülésének folyamatát is.
Íme néhány javaslat egy jó és pontos ajánlatkéréshez.
Termék neve: Pl.: katalógus, szórólap, plakát, meghívó, pendrive logózása, öntapadós műgyanta matrica.
Méret: A hajtott termék pontos mérete. Pl.: A/4, B/4, vagy egyedi méret esetén a pontos méret mm-ben.
Színek száma: Ha két oldalas termékről van szó, akkor pl. 4+4 színt kell megadni. Az első szám az eleje, második szám a hátulja a lapnak. Ha nem történik nyomás egy oldalánál, akkor: 4+0.
Amennyiben nem papírról, hanem reklámtárgy emblémázásáról van szó, akkor csak egy számot kell megadni. Direkt színeket, mint az ezüst, az arany, vagy más Pantone színek, lakk, UV nevét és azok számát +1-el kell növelni.
Terjedelem: A kiadvány belív oldalaink és borítójának száma, pl: 24+4 oldal. Ha nincsen borító, akkor az oldalak számát kell megadni.
Anyag: A nyomathordozók neve lehet a papírtípus, mint a fényes műnyomó 150 g, vagy egyéb papírtípus, vagy egy választott reklámtárgy megnevezése.
Kötészet: A kiadványok elkészítéséhez további munkafolyamat szükséges, úgy, mint méretre vágva, hajtva, irkatűzve, bígelve, ragasztva, borítékolva, spirálozva, stb. Reklámtárgyak esetén erre nincs szükség.
Példányszám: A megrendelt mennyiség darabszáma.
Szállítási határidő: A pontos idő, helyszín és darabszám fontos, résszállítás kérése is itt feltüntethető.
Grafikai tervezés: Amennyiben igényel grafikai tervezési szolgáltatást, elképzeléseit, a célokat, a kiadvány vagy reklámtárgy feladatát írja meg, kollégáink az alapján fogják árajánlatát összeállítani.
Anyagleadás módja és időpontja: Amennyiben már kész grafikai anyagot szeretne nyomdában gyártatni, annak CMYK színkóddal, vágójelekkel, kifutóval kell, hogy ellátott legyen. Ajánlatkérésében azt is írja meg dátummal, hogy mikor tudja azt rendelkezésünkre bocsátani.